Marraskuu on täällä pohjolassa pimeä kuukausi. Lunta ei näy, lämpötilat putoavat kohden nollaa ja kellojakin siirretään. Viltin alle kääriytyminen ja talviunille käyminen tuntuu ainoalta oikealta ratkaisulta.

Tänä aikana liikkuminen vaatii ekstra pinnistelyjä ja tässä onkin 5 tapaa, joiden avulla jaksat ainakin jouluun asti!

 

1. Ota kaveri mukaan treenaamaan

Kaverin kanssa treenaaminen nostaa motivaatiota ja antaa syyn lähteä liikkumaan, kun oikeasti tekisi mieli jättää väliin ja upota Netflixin pariin.  Toiset meistä ovat luotuja treenaamaan yksin, mutta suurelle osalle kaverin tai ryhmän kanssa treenaaminen on helpompaa ja se nostaa mielialaa huimasti enemmän kuin jos sen tekisi yksin.

Valitse treenikumppaniksi joku, jolla on samanlainen aikataulu ja samanlaiset tavoitteet kuin sinulla niin saat treeneistä irti enemmän.

Cryo-Fitillä on nyt käynnissä kampanja, jonka ajan tuodessasi kaverin mukaan Bodyshapeen, saat itse ilmaisen treenin!

 

2. Uskalla kokeilla

Tänä päivänä treenaamiselle on niin monta vaihtoehtoa, että nirsomallekin löytyy mieluisia tapoja liikkua. Enää ei tarvitse tyytyä pelkkään juoksumattoon tai aerobic tuntiin. Vaikka olisitkin intohimoinen juoksija, niin uskalla kokeilla jotakin uutta, esimerkiksi ilmajoogaa tai vaikka merenneitona uiskentelua, (jep! sekin on nykyään laji!).

Vaihtelu pitää mielen vireänä kiireessäkin eikä treenaamisesta tule pakkopullaa!

 

3. Opettele jotain uutta

Jos kaipaat liikkumiseen enemmän sisältöä, valitse laji jossa voit kehittyä. Kun olet keskittynyt uuden taidon oppimiseen, kehität kehon lisäksi myös mieltäsi. Ajattele isosti, pidä hauskaa ja muista – liikkuminen on elämää, ei vain marraskuuta varten.

 

4. Muista hengittää

Toistan: Muista hengittää.
Talvi on tuloillaan ja elämme vuoden pimeintä aikaa. Saatat tuntea olosi väsyneemmäksi ja kärttyisemmäksi. Hetkinä, jolloin bussin tunkkaisuus tai keskustan ihmismassat saavat sinut ahdistumaan, sulje silmäsi ja keskity hengitykseesi. Tämä auttaa sinua palaamaan hetkeen ja itseesi. Löydät ehkä myös kiitollisuutta siitä, missä olet ja kuka olet.

Syvähengitys rauhoittaa hermostoa ja tasapainottaa kehoa sekä mieltä. On uskomatonta, kuinka tällainen paikalleen pysähtyminen voi auttaa kehoa käynnistymään uudelleen. 

—–

Vinkki: Mikäli haluat tutustua lisää syvähengitykseen, käy tutustumassa kaveriin nimeltä Wim Hof.
Wim, toiselta nimeltään Jäämies, on Hollantilainen kylmä-altistuksen puolestapuhuja sekä syvä-hengitys tekniikan kehittäjä.
Wim omistaa jopa 22 maailman ennätystä, joihin lukeutuvat mm.
– Mount Everestin kiipeäminen pelkissä shortseissa,
– 66m uinti metrin paksuisen jääkerroksen alla 
– Maratonin juoksu aavikossa ilman vettä